top of page

חניות במקום עצים - בירושלים מציעים לכרות חורשה בשביל 50 מקומות חניה ליד הרכבת הקלה

עודכן: 9 ביולי 2023

השבוע תעלה לדיון בוועדה המחוזית בירושלים תכנית שהולכת לפתוח את שכונת קרית מנחם בי-ם לתחנת הרק״ל החדשה. במקום החומות שמקיפות את השכונה יבנו בניינים חדשים עם מסחר וכיכר עירונית הפונה לתחנה.

למרות שיש כאן תחבורה ציבורית מצוינת יזמי התכנית מציעים לכרות חורשת עצים שלמה בשביל הקמה של עוד כמה מקומות חניה.

קרית מנחם בירושלים - כאן יבנו בניינים במקום חומות ומכוניות במקום עצים

התכנית ממוקמת על תחנת רכבת קלה וברחוב מקסיקו והנרייטה סולד הסמוכים עוברים קווי אוטובוס תדירים לכל המקומות המרכזיים בעיר, עליהם כבר היום נוסעים רבים מתושבי השכונה. למרות שיש במקום תחבורה ציבורית מצוינת בעירייה ממליצים לכרות את חורשת הברושים שמסומנת באדום כדי לאפשר מקום חניה (אחד או יותר) לדירה.

את מחירן של חלק מהדירות בפרויקט אפשר להוריד אם יבנו רק חצי מכמות החניות, מה שיאפשר גם לתושבי השכונה לשקול לקנות או לשכור דירה ליד המשפחה. גם אפשר היה לחסוך כ-150 אלף ש״ח עבור הקמה של כל מקום חניה, ועל הדרך גם יצילו את החורשה.


ובלי קשר למספר החניות, תראו כמה שטח ציבורי גוזלת הכניסה לחניון. כדאי שהוועדה המחוזית תדרוש מהיזמים תכנון יותר אחראי.

בדיון הקודם בוועדה הוקדשו כמה דקות לדיון קצר מאד על עתיד החורשה. בעבר הייתה חלופה ששמרה על מרבית העצים, אך לצורך הקמת החניון המלא הכינו חלופה בלעדיה. נציג המשרד להגנת הסביבה לא התערב בדיון ונציג משרד התחבורה בכלל לא נכח - אז כמובן שהחורשה הפסידה.

עוד לא מאוחר להציל את החורשה


השבוע יתקיים דיון להפקדה ולאחר מכן יוגשו התנגדויות לתכנית. אולי עד אז יתאגדו התושבים וידרשו מהעירייה פתרון אחר ששומר על החורשה, גם במחיר של חצי מכמות החניות. חשוב לציין שלא מדובר על חניון ציבורי, אלא בחניות פרטיות לדירות שעדיין לא נקנו. הוועדה המחוזית וגם היזמים יכולים להיות רגועים, אנשים יקנו דירות במיקום מצוין ונגיש לתחבורה ציבורית גם אם לא תהיה חניה לכל דירה.


בעידן של משבר אקלים הוועדה המחוזית צריכה להילחם על העצים בצורה הרבה יותר קפדנית, ולא להיכנע לתכתיבי החניה במקומות עתירי תחבורה ציבורית. סוף


מוזמנות ומוזמנים להשאיר תגובה או להצטרף לדיון בטוויטר:



הירשמו לאתר בתחתית העמוד כדי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים

92 צפיות0 תגובות
bottom of page