אזכורים בתקשורת
חדשות 13
טלויזיה
הכבישים מלאים, התחבורה הציבורית תקועה: איך יוצאים מהפקק?
התחושה בכבישים היא שהכול עומד במקום. הד רכים מלאות, התחבורה הציבורית לא מתפקדת וישראל לא מצליחה לצאת מהפקק. שנתיים לקדנציה של מירי רגב במשרד התחבורה - בדקנו איך פקק של בעיות יוצר פקק בלתי נגמר שתוקע אותנו בדרך לעבודה או בחזרה - ומה הסיכוי להשתחרר ממנו | הכל עומד במקום - פרויקט מיוחד, חלק ראשון
27 בנוב׳ 2024
האורבניסטים
פודקסט
האורבניסטים
היום אני מדבר עם מתכנן הערים והתחבורה אלון סיגלר. אלון עבד בעבר בין השאר באגף התנועה בעיריית תל אביב, באגף תחבורה ציבורית בנתיבי איילון, בוועדה המחוזית תל אביב, וכיום משמש יועץ עצמאי לרשויות מקומיות, משרדי ממשלה וגופים פרטיים. אני חושב שבלי להגזים, הוא אחד הדוברים הרהוטים ביותר בנושא של תכנון תחבורה ציבורית בישראל. אנחנו מדברים על הרבה נושאים כמו על תחבורה ציבורית, קצת על הרכבת הקלה שחוגגת שנה, על השינויים שחווינו בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית וגם בתנועת הרכב הפרטי. על פקקי אוטובוסים, על חנה וסע, ועל כל הכיף הזה. כאילו אין מלחמה.
9 באוג׳ 2024
The Marker
עיתונים
לא קלה היא דרכה: אחרי שנה, הרכבת הקלה בגוש דן עדיין לא מצליחה להאיץ
שנה אחרי השקת הרכבת הקלה בגוש דן, נוסעים בה כ–100 אלף איש ביום, בעוד התחזית דיברה על כמעט רבע מיליון ■ התחנות הן מפלט מושלם מחום יולי־אוגוסט, אז למה הישראלים מעדיפים להצטופף בפקקים מעל פני הקרקע ולצד הפסים — במקום להשתמש בה?
2 באוג׳ 2024
T-Time
פודקסט
מתכנן הערים והתחבורה אלון סיגלר עם כמה הצעות דחופות לשרת התחבורה
שיחה עם אלון סיגלר, מתכנן ערים ותחבורה, על התפיסות המוטעות בתכנון כבישים, על החלופות לפקקים ועל בעיות התחבורה הבוערות בארץ. וגם, איך אפשר להסתדר ברחבי הארץ בלי מכונית פרטית? האם אפשר להסתדר בתל אביב בלי אוטו? היכן ולמה אוכפים נסיעה בנתיבים של תחבורה ציבורית? מדוע מומלץ לכל עובדי המדינה לנסוע פעם בשבוע באוטובוס? למה לא כדאי לחכות למטרו כדי לטפל בבעיות התחבורה הנוכחיות בישראל? ומה אפשר ללמוד מיניו יורק ומשוק לוינסקי בתל אביב? ובאיזו עיר בינלאומית הוא הכי אוהב לנהוג?
5 ביוני 2024
שקוף
עיתונים
"הפוליטיקה מנצחת את ההיגיון": המדינה מתכננת עוד כביש יקר ומיותר
מתכנני ערים מסכימים שסלילת כבישים רק מגבירה את הפקקים, אך משרד התחבורה ממשיך לתקצב פרויקטים תמוהים בסכומ י עתק. אלון סיגלר, מתכנן ערים ותחבורה: "הקמת הרכבת הקלה בירושלים עלתה כשלושה מיליארד שקלים, ומשתמשים בה כ-30 מיליון נוסעים מדי שנה. לעומת זאת, כביש 46 יעלה כשני מיליארד שקלים וישתמשו בו אלפים בודדים" • סיפורו של כביש 46
24 בינו׳ 2024
The Marker
עיתונים
התאונה של הילד רפאל אדנה: כדי לא להאט את התנועה, נבנה כביש מהיר באמצע העיר
מיעוט מעברי חצייה ונסיעה מהירה של המכוניות בשדרות בן גוריון בנתניה, שבהן נדרס רפאל אדנה בן ה-4, הופכות את השדרות למסוכנות מאוד ■ התאונה צריכה לעורר דיון גם בנוגע לתכנון העירוני בישראל, שלא אחת מסכן הולכי רגל
24 באוג׳ 2023
הכותרת, ידיעות אחרונות
פודקסט
פודקאסט הכותרת: הרכבת הקלה תקועה, וגם כל גוש דן
בשבוע שעבר הודיע ראש העיר פתח תקווה שהרכבת הקלה בגוש דן תתחיל לפעול בחודש הבא, אבל מהר מאוד פורסמה הכחשה רשמית. ככל שעובר הזמן זה נראה שהתאריך רק נדחה, וזה לא הדבר היחיד שתקוע בגוש דן. עבודות בלתי נגמרות על שאר הקווים של הרכבת הקלה, התוכניות התקועות של המטרו - והתחושה הכללית שהיא התנועה באזור לא ממש מתקדמת. יחד עם רועי רובינשטיין, כתבנו לענייני תחבורה, ואלון סיגלר, מתכנן תחבורה וערים, ניסינו להבין למה הרכבת הקלה עדיין לא נוסעת בגוש דן? מתי כל הפקקים בגוש דן ייפתחו? והאם בישראל ילמדו מהטעויות ויפיקו לקחים לקראת הקווים הבאים או המטרו? האזינו לפרק.
26 ביוני 2023
המקום החם בגיהנום
עיתונים
מי ברכב, מי ברגל: איך הפוליטיקאים מגיעים למשכן הכנסת?
בהיעדר נתיבי תחבורה ציבורית, מדרכות ראויות ומוצלות ושבילי אופניים, לא פלא שעובדי קריית הממשלה בירושלים מגיעים לעבודתם ברכב פרטי. כשמקבלי ההחלטות נוהגים לכל מקום, והמכשולים היחידים שלהם הם פקקים ומצוקת חנייה - הם מתקשים להבין את האתגרים היומיומיים של משתמשי התחבורה הציבורית
19 באפר׳ 2023