בין יום העצמאות הקודם לזה הנוכחי, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדינת ישראל גדלה ב- 189,000 תושבים. שזה פחות או יותר כמו מספר האנשים שגרים היום בחולון (195 אלף). זה יהיה פוסט קצר על מה זה אומר בפועל שצריך להוסיף תשתיות לחולון חדשה בכל שנה.
בכל שנה צריך לספק שירותים בסדר גודל דומה למה שחולון מספקת. ובכל שנה צריך לבנות כ-7,500 בניינים חדשים ולסלול כבישים ורחובות חדשים כדי שיהיה מקום לכל המכוניות והאנשים שמצטרפים אלינו למרחב.
חינוך במשבר
כדי לענות על צרכי החינוך יש לבנות בכל שנה כ- 50 בתי ספר (יסודי ותיכון) חדשים ולמצוא מספיק מורים חדשים שילמדו בהם את כל הילדים החדשים שמצטרפים מדי שנה למערכת החינוך. בנוסף המדינה צריכה גם לבנות בכל שנה כ-100 גני ילדים כדי שההורים יצאו לעבוד.
כבר היום מתפרסמות כתבות בלי סוף על כך שיש מחסור באלפי מורים, הכיתות צפופות והאלימות בבתי"ס עולה. בינתיים נראה שהמדינה כיום לא מתמודדת עם המחסור הקיים אז מה יקרה כש-150,000 ילדים שנולדו רק השנה יצטרפו למערכת החינוך המקרטעת, בדגש על הפריפריה. וזה עוד לפני שדיברנו גם על חינוך לא פורמלי, תנועות נוער, מועדוניות, וכל פעילות רשמית ולא רשמית שילדים רוצים וצריכים כדי לגדול בסביבה חינוכית ואיכותית.
10 מליון מצבות מהלכות מחפשות מקום למנוחת עולם
בכל שנה מתים בישראל כ- 50,000 בני אדם, ולפי הפרק של חיות כיס על קבורה בישראל, בכל עשור נדרש שטח של כ- 2,500 דונם כדי לקבור את כולם, שזה בדיוק כמו השטח של גבעת שמואל, רק עם מצבות במקום בתים. (ב-כ-ל ע-ש-ו-ר!).
ביטחון אישי בירידה ומשטרה במגמת היעלמות
190,000 אנשים חדשים בשנה צורכים גם שירותי ביטחון אבל במשטרה כבר שנים סובלים ממחסור חמור בכוח אדם, ובמקום לטפל בבעיה הופכים את המשטרה לפוליטית ולא עניינית. האלימות מתגברת, הביטחון האישי האישי נמצא בירידה ומשטרת התנועה נעלמה. לא נראה שהמדינה מצליחה להתמודד בהצלחה יתרה.
מדינה שלא מתקצבת תחבורה ציבורית מספרת שהיא רוצה להילחם בפקקים
משרד התחבורה אמור להגדיל בכל שנה את מספר האוטובוסים בכבישים אבל המחסור בנהגים לא מצטמצם ובינתיים משרד התחבורה ממשיך להתפרק ולהתנתק מאנשים מצוינים. כבר כמה שנים ששירות האוטובוסים לא מתרחב והמטרו נדחה למועד לא ידוע.
בזמן שהתחבורה הציבורית מקרטעת מינהל התכנון ממשיך לתכנן שכונות עם 2 חניות לדירה. במקום רכבות ממשיכים לתכנן מחלפים אדירים, כבישים מיותרים ופרויקטים יקרים במיליארדי שקלים שבינם לבין תחבורה ציבורית אין שום דבר.
ואם נחזור לחולון - כל עוד נמשיך לבנות שכונות חדשות כמו אלה שצבועות באדום הפקקים רק יחריפו, והתלות ברכב פרטי תגדל. כבר כמה שנים לא בונים שכונות כמו אלה שצבועות בכחול. שכונות עם מגרשי מגורים בקנה מידה אנושי ורשת רחובות איכותית. את השכונות בכחול גם אפשר לשרת בתחבורה ציבורית יעילה.
למרות שכל גורמי המקצוע יודעים ששכונות בלון הן שכונות שלא ניתן לקיים לאורך שנים ארוכות, המדינה ממשיכה להתעקש לבנות עוד ועוד מהשכונות הגנריות שיודעות לספק שירותים לזוגות צעירים אבל מתעלמות מכל יתר האנשים. עושים את זה רק כי זה קל לא כי זה נכון או מוצלח. מוזמנים לקרוא את הפוסט "רקוויאם לבלון" על כל השכונות החדשות שמבטיחות שכולנו נעמוד בפקקים אינסופיים גם בעוד כמה עשורים.
תקראו לי חמוץ אבל הבעיות של המדינה הולכות וגדלות בקצב מהיר בזמן שהמגזר הציבורי שאמור לנהל את האירוע מתפרק מכל גורמי המקצוע. מאחל לנו עצמאות מממשלות שעסוקות בעיקר בעצמן במקום בטיפול ברשימת הבעיות ההולכת ומתארכת שיש בישראל. שיהיו לנו שרים שעסוקים בשיפור השירות ולא בחנופה למנהיג, כדי שהמדינה תוכל לחזור לעבוד עבורנו 24 שעות ושבעה ימים בשבוע. סוף
מוזמנות ומוזמנים להירשם לאתר בתחתית העמוד כדי לקבל עדכונים על כל פוסט חדש שיוצא, ועד אז תצטרפו לשיחה בטוויטר:
Comments