top of page

מהפכה ברחוב הרצל

עודכן: 17 ביוני 2022



זה סיפור על מהפכה ברחוב הרצל בתל אביב והמחיר שאנחנו משלמים על ההתמכרות שלנו לרכב הפרטי.

בשנת 1909 - נסלל הרחוב במרכז שכונת אחוזת בית. עוד לא שמעו בארץ על מכוניות ורוב האנשים התניידו ברגל או על גמלים.



בשנות הארבעים הרכב הגיע לתל אביב. מכוניות צריכות הרבה שטח אז האנשים הוזזו לצדדים.



2015 - הרבה יותר מכוניות. זה כבר הגיע על חשבון המדרכות, העצים והצל שהוסרו והוחלפו בפקקים וחניות כמעט בחינם, דבר שלאט ובעדינות נתפס כזכות יסוד של תושבים ומבקרים, כמעט כמו הזכות לנשום.


לכבישים בישראל עולים כל שנה 300,000 רכבים חדשים. רחוב הרצל לא הולך להתרחב וכנראה גם לא לקבל כבישים וחניות בקומות.


2021 - שינוי מגמה. צד אחד של חניות הפך לשביל אופניים כדי לתת מענה למגוון המשתמשים בדרך. מענה שמשקף איזון בריא יותר בין הולכי רגל, רוכבים ומכוניות.




לכתבי נדלן/רכב שלא מבינים למה צריך שביל אופניים בהרצל וחושבים שחניה היא משאב בלתי נגמר, רק מזכיר העיר מכפילה את עצמה אבל הרצל לעד ישאר באותו רוחב.


אנחנו קוראים לזה מהפכת אופניים, אבל מי שבאמת הפך את העיר זה הרכב הפרטי.

126 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page