top of page

קייס סטאדי: רחוב כצנלסון - גבעתיים

עודכן: 3 ביוני 2022


רח' כצנלסון בגבעתיים - נוסעים בו 330-480 אוטובוסים ביום (מעל 15,000 נוסעים). סה"כ עוברים ברחוב כ- 9600 כלי רכב (עם 1.2 נוסעים לרכב בממוצע מגיעים לכ- 11 אלף נוסעים). אני לא גאון במתמטיקה אבל נראה לי שאם 3.5% מכלי הרכב יכולים להעביר יותר מ- 50% מהנוסעים כדאי לתת להם עדיפות.


כשמסתכלים על סקר הסלולר של משרד התחבורה רואים שרוב מי שמגיעים מהשכונות שגובלות בכצנלסון רוצים להגיע ליעדים קרובים יחסית, עד 6 ק"מ מהבית. כבר היום היעדים האלה די חופפים ליעדים של קווי האוטובוס שעוברים ברחוב.



לכולם ברור שאלה מספרים שמצדיקים נת"צ כבר מאתמול ובאמת מתוכנן פרויקט "מהיר לעיר" ברחוב אבל לאף אחד כבר שנים לא ברור מתי הוא יצא לפועל. זה פרויקט מורכב שכולל הסטת תשתיות ושינויים כבדים (שטוב שיטפלו בהם). בינתיים אפשר לעשות פתרון זמני ולצבוע נתיב אחד בצהוב במקומות בהם הרחוב כבר רחב מספיק.


אולי לא כולם יעברו לאוטובוס אבל אם הדרך תתקצר למשתמשי התחב"צ, סביר מאד שנראה עוד אנשים עוברים להשתמש בה. רובנו עושים שיקולי נוחות וזמן לפני שאנחנו בוחרים איך לנסוע. וחוץ מזה, כבר היום יש יותר נוסעי אוטובוס ממכוניות ברחוב הזה. אז למה לא להראות לכולם שאנחנו מעודדים את השימוש בתחב"צ?


כצנלסון הוא גם אחד הרחובות המסחריים הבודדים בגבעתיים והוא רחוב די מוצלח. כבר היום יש לאורכו מצוקת חניה ולא ניתן לתת מענה לכל מי שרוצה להגיע ברכב. אם נעודד אנשים לעבור לתח"צ אז נפתור 2 בעיות: גם יהיה נוח ונגיש להגיע לרחוב וגם אין צורך בחיפוש חניה.


ואם זה לא מספיק, אז החל מיום שישי הקרוב משרד התחבורה הוביל לתוספת שירות של עשרות נסיעות ביום לקווים הנוסעים ברחוב.



פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page