top of page

עוקף רמת השרון - הכביש שיגביר את הפקקים

בקרוב עיריית רמת השרון והמדינה הולכים לסלול את כביש "עוקף רמת השרון", כביש מפלצתי שהולך להבטיח שהשכונות החדשות לנצח יהיו מנותקות משאר העיר.


בואו נדבר על כביש אחד שכל הבדיקות הראו שאין לו הצדקה ובכל זאת הוא מתוקצב במיליוני שקלים ועם הבטחה ללא כיסוי שהוא יעזור לכם לדלג על הפקקים.

לכביש קוראים "עוקף מערבי רמת השרון" אבל זה מטעה כי העיר הולכת להתרחב בעשרות אלפי יחידות דיור ושכונות חדשות ממערב לכביש. הכביש מסומן בצבע אדום והשכונות החדשות (שחלקן כבר נבנו) מסומן בכחול.

הבדיקה התחבורתית שנעשתה לכביש הראתה שבלעדיו רשת הדרכים תתפקד בסדר גמור והעומסים בכלל נמצאים על הכבישים הארציים (20,5 ו-2). הכביש החדש יאפשר לנהגים ולוויז לעקוף את הפפקים באיילון דרך הכביש החדש, ככה שבמקום לעקוף את הפקק הוא דווקא ימשוך אליו מכוניות ויאפשר לפקקים להגיע לעיר.

מאז שתוכנן הכביש המדינה אישרה את תוואי המטרו שאמור לשרת בדיוק את אותן שכונות שהכביש הולך לנתק. הבדיקה גם מתעלמת מתחנת רכבת גלילות המתוכננת וממספר נת"צים חדשים שצפויים להיסלל במסגרת פרויקט "מהיר לעיר".

במסגרת הבדיקה התחבורתית המדינה בדקה מה קורה אם לא סוללים את הכביש הזה ובמקומו סוללים רחוב מקומי שיאפשר חיבור עירוני רגיל לעיר. הכוונה לרחוב עירוני חי ולא אוטוסטרדה עם שישה נתיבים. ואיזה קסם, בלי הכביש המהיר התנועה תזרום טוב יותר.

בסיכום הבדיקה התחבורתית כתוב באופן ברור שאין שום הצדקה לכביש הזה. את הבדיקות עשו עוד הרבה לפני שידעו שמטרו יעבור בסביבה ועל תחנת רכבת בגלילות אף אחד עוד לא חשב.

אחרי שהבנו שאין בכביש הזה שום צורך, הגיע הזמן לראות איך נראה הפלא האנטי אנושי הזה שכולל 6 נתיבים ואמור לחצות את כל העיר. אגב כל הנתיבים האלה הולכים להישפך לצומת הפיל בצפון תל אביב, שאם יצא לכם לעבור שם בשעות השיא אז ראיתם שזה לא בדיוק הצומת הכי זורם בעולם.


לכביש בהיקפים כאלה אין הצדקה תחבורתית, אבל הנהגים שמכתיבים מדיניות חוששים שברחוב סוקולוב ברמת השרון הולכים לקחת נתיב לטובת נת"צ ולכן צריך לפצות את הנהגים עם פי 2-3 נתיבים חדשים.


ננסה לדמיין שכל הכבישים שחוצים את רמת השרון מצפון לדרום הם רחוב אחד (מכביש 2 במערב ועד רחוב הנצח במזרח) הוא יראה ככה: 24 נתיבי נסיעה + 6 נתיבי חניה + נת"צ באכיפה חלקית בכביש 2. אפס שבילי אופניים וכמה מדרכות צרות להולכי רגל. כשזה סדר העדיפויות, ברור שכל מי שיכול נוהג.

בעיריית רמת השרון חוששים שהנהגים לא יעמדו בגזרה של הפיכת 2 נתיבים (מתוך 24) לטובת נת"צ ברחוב סוקולוב ולכן מנסים לפצות אותם בארבעה נתיבים חדשים ומהירים שינתקו את השכונות החדשות מהעיר הותיקה. במקום לעודד שימוש באמצעים אחרים משלים את הנהגים שאפשר לפתור את הפקקים.


בקצה של כל שיפור בתחב"צ מסתתרים המון נתיבים חדשים שמשאירים אותנו בדיוק באותו במקום.

עכשיו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו לאן כל הנתיבים האלה נוסעים? בתל אביב הקיבולת לרכב פוחתת בקצב מהיר, נתיבים רבים הופכים עכשיו לנת"צים, מסילות לרכבות קלות, שבילי אופניים ומדרכות רחבות יותר. כל נתיב חדש שייסלל ברמת השרון יוביל את הנהגים לפקקים ארוכים בכניסות לתל אביב.


מוזמנות ומוזמנים להצטרף לדיון בטוויטר או להרשם לאתר בתחתית העמוד לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים


bottom of page