top of page

הי, אני אלון סיגלר, מתכנן ערים ותחבורה ומעריץ של המרחב העירוני. אני מתלהב מהעיר ומהחיבורים שהיא יוצרת, נהנה לשוטט בארץ ובעולם ולתרום לתכנון אנושי עירוני.

עודכן: 11 בנוב׳ 2022



תכירו את פרויקט שדרת הקריה, הפרויקט הענק שמשנה בימים אלה את מרכז תל אביב. במרחב שבין יגאל אלון לרחוב המסגר מוקמים כבר שנים עשרות מגדלים: מיליוני מ"ר של תעסוקה, מגורים ומסחר. ב-3 הרחובות האלה עתידים ללכת כמיליון (!!) בני אדם ביום.



כבר היום יש שתי תחנות רכבת שמורידות עשרות אלפי נוסעים, מאות אוטובוסים עם אלפי נוסעים, ובעוד שנה פלוס יצטרף אליהן הקו האדום. עד היום כל הנוסעים האלה נאלצו להסתפק בשאריות של מדרכות, חלקן בגודל מגוחך של 80 סנטימטר. שלא נדבר על אפס צל או נגישות לאופניים. כל המרחב התמקד והתאים את עצמו לרכב פרטי וכל השאר (שזה בעצם רוב האנשים) הסתפקו בשאריות.


למהפכת האופניים שעוברת תל אביב - יפו בשנים האחרונות מצטרפת מהפכה גדולה יותר בתחבורה הציבורית, שכוללת הקמה של 3 קווי רכבת קלה, תכנון מתקדם של 3 קווי מטרו והכפלה של נתיבי תחבורה ציבורית.


פרויקט שדרת הקריה כולל הרחבה מטורפת של המדרכות, עם 4 שורות עצים כדי להפוך את ההליכה לנעימה ונוחה. שבילי אופניים דו סטריים בכל אחד מהרחובות הראשיים שיתחברו לרשת האופניים העירונית והבין עירונית. הפרויקט כולל גם תוספת נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית שיאפשרו לה לדלג על הפקקים. מי שבכל זאת חייב להגיע בעזרת רכב פרטי יוכל לעשות זאת, אבל בחשיבות משנית ליתר המשתמשים בדרך.


תל אביב נכנסה למהפכה ענקית בתשתיות התחבורה והחיים כרגע לא נוחים להרבה אנשים, אבל בעוד שנתיים העיר כבר לא תיראה אותו דבר והניידות תהיה נוחה גם, ובעיקר למי שלא בוחר ברכב ככלי התניידות ראשי.

אני מקווה שרשוית נוספות יצטרפו למהפכה ויעזרו לנו להפוך את המטרופולין שלנו לנוח ונגיש לכולם.


(קרדיט לוידאו: עיריית תל אביב יפו, אחוזות החוף).

332 צפיות0 תגובות
bottom of page